هیچ محصولی یافت نشد.

با قطعات دکوری کاشی بیشتر آشنا شویم

قطعات دکوری کاشی قطعاتی هستند که حالت تزئینی دارند و بیشتر برای روح بخشیدن به فضا بکار می روند. امروزه این مصالح به یکی از موارد اساسی در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده اند. استفاده از کاشی های طرح دار سبب شده فضاها به صورت تفکیک شده قرار بگیرند و ظرافت و زیبایی بیشتری به فضا بدهند.  قطعات دکوری کاشی با توجه به نوع کاربردشان در اندازه ها و طرح های مختلفی تولید می شوند. این قطعات بیشتر در آشپزخانه، حمام و توالت مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از این طرح ها به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر با قرار گرفتن در کنار هم، طرح خاصی را بوجود می آورند.

انواع قطعات دکوری کاشی کدامند؟

از جمله این قطعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشی های تک گل
  • فتیله (سیگاری، نوار، پنل)
  • قرنیز
  • تابلو فرش های سرامیکی

کاشی های تک گل

این کاشی ها جزء کاشی های تزئینی هستند. با تلفیق صنعت و هنر زیبایی منحصر به فردی را به منزل یا فضای مورد استفاده میدهند. همچنین تاثیر بسازیی در دکوراسیون منزل شما خواهند داشت. این کاشی ها  با یک گل مزین می شوند و در ابعاد مختلفی در بازار موجود می باشند. با توجه به سایزهای مختلفی که دارند مابین کابینت ها و فضاهای خالی قرار میگیرند. همچنین می توان آنها را به صورت شطرنجی، عمودی و افقی چیدمان کرد.

با استفاده از فتیله های مخصوص بکار رفته در این نوع، از دیگر کاشی ها تفکیک شده و نمایی خاص برایتان به ارمغان می آورند. این کاشی ها دارای تنوع بسیاری می باشند و پاسخگوی هر نوع سلیقه ایی هستند. کاشی های تک گل قابل شستشو بوده و از مقاومت بالایی برخوردارند.  این کاشی ها به دو روش اسپری و غرقابی تولید می شوند. روش غرقابی بیشتر برای کاشی هایی با طرح های غیر مسطح استفاده می شود. استفاده از کاشی های تک گل در حمام و سرویس های بهداشتی نیز بکار می روند و نمای خاصی به فضا می دهند. البته اگر سری به بازار کاشی فروش ها زده باشید طرح های متنوعی را خواهید دید که نمای کار شده و کامل کار را به شما نشان می دهد.

فتیله

این نوع با نام های سیگاری نوار یا پنل هم شناخته می شود. فتیله نوارهای باریکی است که با عرض 1 الی 15 سانتی متر برش می خورند. از فتیله برای کادر بندی یا جداسازی کاشی ها، قاب بندی و دیگر موارد برای بخشیدن جلوه ایی بیشتر به طرح و رنگ استفاده می شود.

 قرنیز

نواری باریک است با ارتفاع کم که جزء قطعات دکوری کاشی میباشد و محل اتصال دیوار و کف را پوشش می دهد. قرنیزها امروزه از مصالح مختلفی همچون سنگ، چوب، پلاستیک و شیشه ساخته می شوند. قرنیز علاوه بر زیبایی که به فضای ساختمان می دهد، می توان کابل ها، سیم ها و لوله های تاسیساتی که ضخامت کمی دارند را از درون آنها عبور داد. قرنیزهای موجود در بازار معمولا 7 تا 9 سانتی متر هستند و قرنیزهایی که برای پوشش دهی سیم و کابل از داخل آنها مورد استفاده قرار می گیرند  ضخامت بیشتری دارند.

با توجه به جنس قرنیز روش نصب آنها متفاوت است. نوع دیگری از قرنیزها رادیاتور حرارتی هستند. جنس آنها از آلیاژ آلومینیومی اکسترودی با تکنولوژی مدرن پلیمری است که گرما را به صورت یکنواخت و سریع در فضا پخش می کنند. با بکارگیری این تکنولوژی شما می توانید هم فضا را زیبا کنید و هم از قرنیزهایتان برای سیستم گرمایشی استفاده کنید و دیگر نیازی به نصب رادیاتور نخواهید داشت.

تابلو فرش های سرامیکی

تابلو فرش های سرامیکی اخیراً مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. برای طراحی و تولید آنها از روش هایی چون چاپ سیلک، چاپ دیجیتال، کتینگ موضعی یا پولیشی (پوشش دهی با نانو PVD) استفاده می شود.